9 Nisan 2012 Pazartesi

HANGİ KİTAP NE ZAMAN OKUNMALI?

Sevgilisinden yeni ayrılmış biri...Ama neden bitti bilmiyor.Hatayı kendinde arıyor.Neden hep benim ilişkilerim böyle oluyor diye sorguluyor kendini ve mutsuz oluyor haliyle. Bu konularda da yazılmış kitaplar var elbet diye düşünüp kitapçıda soluğu alıyor ve başlıyor okumaya yeni aldığı "ASLINDA GİDEN ERKEK YOKTUR" isimli kitabı okumaya.Kitap şahane...Yaşanmış olaylar anlatılıyor,dili güzel ve bir solukta bitirilecek bir kitap. Ama gerildiğini farkediyor okur.Neden?Zamanlaması yanlış çünkü.Okudukça kendi ilişkisi/ilişkileri geliyor aklına.Uğradığı haksızlıkları,yaptığı hataları görüyor ve davul gibi geriliyor.Sonra başlıyor kendini sorgulama süreci...Ardından uzun bir yalnızlık daha...
Kendi yaşadığım bir örnek de var...İş Başında Duygusal Zeka...Şahane bir kitap.İş hayatına yeni başlayacak veya iş hayatının içinde olanlar için birebir.Ama benim gibi haksızlığa uğrayarak iş hayatına veda etmiş,tabiri caizse "erken jübile" yapmış biri için hiç uygun değildi.Okudukça gerildim,sinirlendim.Olayların başka boyutlarını gördüm.Nefretim arttı maalesef. Kitabı çok zor bitirdim.Ruhsal olarak çok yıprattı beni.Çok şey öğrendim evet ama yeni yeni kendime gelebildim doğrusu.
Bu yazıyı yazmamın tek amacı siz kıymetli kitap dostlarını bu konuda -kendimce- uyarmaktır.

Keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder